Esther Klaster en Wilma Roijackers waren te gast bij het webinar: de rode draad door leerlabs
Op de Maritieme Academie Harlingen stromen vmbo-leerlingen Maritiem en Techniek op dezelfde locatie door naar de mbo 3 of 4-opleiding Schipper binnenvaart...
LOB kan onderdeel zijn van álle lessen. In de doorlopende leerroute Constructiewerker op het Schoonhovens College gebruikt docent Johan Houtman voorbeelden uit...
De kloof tussen vmbo en mbo is er niet alleen voor leerlingen. Ook vmbo- docenten en -mentoren stappen niet zo snel naar...
In 2022 is een nieuwe ronde leerlabs Sterk Beroeps- onderwijs van start gegaan. Veertien leerlabs gaan een jaar aan de slag met...
Als je wilt dat vmbo-leerlingen een mbo-studie kiezen die echt bij ze past, is voorlichting alleen niet voldoende, aldus Louise van de...
Leren in de praktijk, daar gaat het om bij de Vakmanschapsroute (officieel: de ‘geïntegreerde leerroute’) van Zone.college Twello. De studenten werken vanaf...
Leerlingen die weten wat ze kunnen en docenten die worden aangesproken op wat ze kunnen. Zó maak je een doorlopende route, aldus...
Julia van Altena – de Jong en Daan Blasweijer waren te gast bij het webinar Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Kwaliteitenreflectie, motievenreflectie, werkveldexploratie, netwerken en loopbaansturing. Dat zijn de vijf loopbaancompetenties waar binnen Loopbaanontwikkelingen en Begeleiding (LOB) mee wordt gewerkt. Vaak zitten...