Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
De vakmanschaproute is een experimentele doorlopende route van de basisberoepsgerichte leerweg naar niveau 2 mbo. Vmbo en mbo spreken samen af hoe ze de route vormgeven en op welk moment leerlingen starten met het mbo-opleiding. De vakmanschaproute kan voor elk vmbo-profiel worden ingericht. Ook leerlingen uit de kaderberoepsgerichte leerweg kunnen deelnemen aan de vakmanschaproute.
Het Perron in Veenendaal huisvest 1600 leerlingen van vmbo, praktijkonderwijs en mbo op één locatie. De unilocatie bevat eigen en gezamenlijk gebruikte ruimtes. Plaatsvervangend directeur Mirjam Bosch spreekt over de voordelen van een exclusieve relatie en nabijheid op het onderwijsproces voor de leerling.