Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen, onderwijs in de regio’s en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
In de regio Gorinchem-Vijfheerenlanden ontwerpen het Omnia College en het Da Vinci College samen een doorlopende leerroute voor horeca-onderwijs. Beide onderwijsinstellingen zagen al jaren een behoefte aan dergelijke doorlopende routes. Het plan lag er al, maar tot concrete realisatie was het, door tal van factoren, nog niet gekomen. Het vormen van een leerlab bracht momentum: er kwam tijd en capaciteit vrij om er nu écht werk van te maken. Lerend van eerdere pogingen, stond voor de betrokkenen één ding vast: we gaan niet zomaar met een route beginnen, maar gaan een zorgvuldig haalbaarheidsonderzoek uitvoeren. Op die manier kan worden bepaald voor welke opleidingen en onder welke condities een doorlopende leerroute kansrijk is. Marieke van Halm, accountmanager bij het ROC Da Vinci College, voerde het afgelopen najaar dit haalbaarheidsonderzoek uit. Samen met Carina Haumann, directeur van de sector economie en ondernemerschap bij het Da Vinci College (mbo), en Marieke van den Berg, directeur Omnia College (vo-school), neemt zij ons mee in hun bevindingen en toekomstplannen.
Bekijk alle leerlabs op de digitale kaartDit artikel is verschenen in het Digitaal Magazine ‘Samen bouwen aan de aansluiting VMBO-MBO’. Hierin staan tien interviewartikelen met in totaal twaalf leerlabs waarin leerlessen en inzichten zijn opgetekend.
Actuele berichten over de samenwerking tussen vmbo, mbo en bedrijfsleven.
Artikelen, publicaties en video’s van inspirerende voorbeelden uit de praktijk.