Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen, onderwijs in de regio’s en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Regelmatig wordt de vraag gesteld of er voor leerlingen die deelnemen aan een doorlopende of geïntegreerde leerroute en aparte aanmeldcode gebruikt moet worden. Dit is niet het geval. In tegenstelling tot eerdere trajecten rond doorlopende leerlijnen (VM2, vakmanschapsroute, technologieroute, enz.) zijn er voor doorlopende leerroutes geen aparte codes waarop u leerlingen in moet schrijven. U schrijft uw deelnemers aan een doorlopende route gewoon in op de code die past bij hun leerweg en profiel. Doordat u uw route heeft gemeld bij DUO is bekend dat leerlingen deel kunnen nemen aan een doorlopende route.
VM2, vakmanschapsrouten, techniekroute en beroepsroute waren experimenten. Om daaraan deel te nemen had een school toestemming nodig. Doorlopende leerroutes zijn reguliere routes die door elk samenwerkingsverband van vmbo en mbo mogen worden aangeboden.
Wel moet een vo-school in zijn administratie bijhouden of een leerlingen in een doorlopende leerroute (DLR) of geïntegreerde leerroute (GLR) zit en in welke fase (vo of mbo) de leerling zich bevindt. Deze gegevens moeten aangeleverd worden aan ROD.
Actuele berichten over de samenwerking tussen vmbo, mbo en bedrijfsleven.
Artikelen, publicaties en video’s van inspirerende voorbeelden uit de praktijk.