Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen, onderwijs in de regio’s en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Sven Luijsterburg hield altijd al van programmeren, maar ontdekte door T&T dat hij metaalbewerking óók leuk vindt. Dat had invloed op zijn keuze voor een vervolgstudie. Sven (15) was al vanaf groep 8 met programmeren bezig. Daarom koos hij voor de TechMavo van ’t Ravelijn, waar leerlingen al vanaf de eerste klas met techniek en programmeren in aanraking komen. Bij het vak T&T werkt hij nu aan een opdracht voor een escape room. ‘Vorige week hebben we via Teams een moodboards gemaakt en een thema bedacht. Dat is geïnspireerd op Among Us, een spel waarin je in een ruimteschip zit en er onder de bemanningsleden een bedrieger is, die je moet ontmaskeren. We werken in groepjes. Er zit een puzzel in en een denkopdracht, maar ook een doe-opdracht.’