Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen, onderwijs in de regio’s en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
In de geïntegreerde route kunt u er voor kiezen om delen of het gehele vmbo-examinering achterwege te laten. Het is wel van belang dat in het onderwijsprogramma alle vmbo-stof behandeld wordt, het is een keuze aan de school wanneer en hoe dit wordt aangeboden. Niet ieder vak hoeft los op het rooster. Dubbelingen in de eindtermen vo en het kwalificatiedossier mbo kunnen bijvoorbeeld tegelijk worden verzorgd. Zo kunnen onderdelen van het beroepsgerichte vmbo-programma geïntegreerd worden met de modulen van het mbo (bijvoorbeeld een of meerdere keuzevakken – keuzedeel). Er zijn daarnaast vak- en sectoroverstijgende onderdelen die doorlopend kunnen worden geprogrammeerd, zoals Nederlands. Maar de stof van bijvoorbeeld Nask I moet een PIE-leerling hebben gehad als hij zijn mbo-diploma haalt.