Beleidsstukken die relevant zijn voor de doorlopende leerroutes.
Digitale kaart met een overzicht van bij DUO geregistreerde doorlopende leerroutes en geïntegreerde leerroutes en leerlabs.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Gebruik de beschikbare bouwstenen voor het succesvol ontwikkelen van een doorlopende leerroute.
Leerlingstromen tussen vmbo- en mbo-instellingen, onderwijs in de regio’s en dashboard met basiscijfers voor de jeugd.
Twee digitale magazines over leerroutes vmbo-mbo met uitleg en praktijkvoorbeelden.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de doorlopende leerroutes.
Subsidie om aansluitende opleidingsroutes tussen vmbo of havo-mbo-hbo te ontwikkelen en uit te voeren.
Digitale kaart met een landelijk overzicht van gehonoreerde subsidieaanvragen die een samenwerkingsverband weergeven tussen vo-mbo-hbo.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Een overzicht van webinars in de serie Bouwen aan Sterk beroepsonderwijs.
Veelgestelde vragen over de versterking beroepskolom.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Artikelen, publicaties, video’s en webinars met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
De penvoerder van een regio die deelneemt aan de VABOK-regeling moet jaarlijks een inhoudelijke voortgangsrapportage indienen bij DUS-I. De eerste verantwoording moet in december 2024 worden ingediend. Hiervoor komen kaders van DUS-I. De penvoerder wordt hierover geïnformeerd. De voortgangsrapportage hoeft geen financiële verantwoording te bevatten.
Aan het eind van de subsidieperiode moet een verantwoording worden ingediend. Het gaat hierbij om een zogenaamde G1 verantwoording. Dat betekent dat verantwoord moet worden of voorgenomen activiteiten zijn uitgevoerd, niet of al het geld zoals begroot is uitgegeven. Als er geld overblijft dan mag dit, zonder vooraf toestemming daarvoor te vragen, aan andere, onderwijsgerelateerde activiteiten worden uitgevoerd. Bij een G1 verantwoording hoeft er geen geld terug betaald te worden of eindrekening ingediend te worden.
Voor de VABOK-regeling geldt dat de implementatie van de activiteiten in het kader van de subsidie voor het eind van de subsidieperiode in gang gezet moet zijn.